Vakantie !!

Ja, het is vakantietijd! September is onze traditionele vakantiemaand maar ja, de boog kan niet altijd gespannen staan hè, we zijn al vroeg in het jaar in het Midden Oosten geweest, in juni naar Amerika, een nieuwe bus, ooit is de koek op. Maaaarrrrrrr……..een hele groep hondenvrienden staat elk jaar in september in Drenthe op een speciale hondencamping, nou, die laten wij ons niet ontgaan, wij gaan mee! Donderdagochtend was de hele zooi weer eens ingepakt en rond de middag gingen we op pad. Ik geloof dat wij met 2 honden meer spullen te versjouwen hebben dan een gemiddeld gezin met 2 of 3 kinderen. De hele bus zat weer tot de nok gevuld met spullen. Tenten, tafel, stoelen, proviand, wetsuits, drijvers, tuigen voor de honden, kennels, drank, genoeg drank (dachten we, maar daarover later meer), allerhande soorten kleren, dekbedden, elektrische deken (hahaha!), regenpakken, laarzen, parasols, paraplu, de hele zwik ging mee.

IMG_20150910_121826 IMG_20150910_122507 IMG_20150910_122521

Later in de middag arriveerden we op camping de Havixhorst onder de rook van Meppel, een camping speciaal voor honden, er is genoeg bos in de buurt en er is een grote zwemvijver voor mens en dier. Ron, Ria en Jan waren er al een dagje, kort na ons arriveerden ook Marchel, Marielleen Daphne en Ton, Sonja en Martijn. Gina kwartierde zich in in het appartementje, Braunie zette zijn sluistentje weer op, deze keer in omgekeerde volgorde, eerst de tent op de plaats en daarna de bus eraan, sluis eraan rijgen en klaar is kees, we staan geparkeerd. Dat tentje is geweldig, zo’n 15 vierkante meter extra ruimte, dat kreeg ik met het luifeltje van zwarte Marco niet klaar. De rest van de groep begaf zich ook aan het opbouwen van alle tenten, hutjes en hangmatten. Tegen zonsondergang werd het tijd om de inwendige mens te versterken en trokken we naar het dorp om een snack te scoren. Met onze buikjes rond terug naar de camping en het werd langzaam tijd om de drankvoorraad aan te spreken. Er werd diep in de flessen gedoken. Iemand had toch nog een vooruitziende blik en er werd direct plan opgevat om de volgende dag toch maar zeker een tripje naar de groothandel te ondernemen om de zaak aan te vullen! En zo werd het langzaam bedtijd en iedereen droomde over drankjes en cocktails.

DSCF0051 DSCF0052 IMG_20150910_201431

Dag 2, vrijdag

Uitslapen? Op een hondencamping? Hahaha, fantast! Nee hoor, we hebben heerlijk geslapen. Na een fikse ochtendwandeling en een lekker ontbijtje begon het grote genieten, het zonnetje kwam alweer tevoorschijn en deed alle dauw verdampen. De honden effe lekker in de plons laten dippen, lekker in het zonnetje genieten, koffietje, koekje erbij, gewoon lekker genieten. Langzaam stroomden ook de andere groepsleden binnen en al gauw gingen we van een groepje naar een groep, er kwamen steeds meer tafels en stoelen tevoorschijn, oh ja, en ook mensen en honden natuurlijk. Gezellie!!

Aan het einde van de middag was er volop discussie over wat er gegeten zou worden, bbq, Chinees, ieder voor zich, duh, uiteindelijk streek Ron over zijn vermoeide hart en gaf zich op als vrijwilliger om de lokale Chinees de stuipen op het lijf te gaan jagen, niet iedereen was er klaar voor maar nadat Sonja het bepaald dat het Chinees zou worden waar de kaarten gauw gedeeld. Martijn turfde en Ron ging op pad! Wie moet wat werd er in het begin nog geopperd……..duh, bek houden! We nemen gewoon van alles en nog wat! Zo gezegd zo gedaan, de Chinees in overdrive om voor 20 personen een menuutje klaar te stomen. Er zat voor elk wat wils bij rijst, nassi, hahaha, bami, vlees, vis, dooie rat, dooie kat, kip of iets anders dat ooit vleugels had, who cares, als je honger hebt eet je alles! Na het eten waren eerst de hondjes aan de beurt, lekker wandelen en daarna voeren, daarna waren de mensen weer aan de beurt. Koffie? Rot op met je koffie! Geef mij maar drank! En dat kon! Zie ook boven mijn commentaar, vanochtend begaf een delegatie drinkebroers en zussen zich op weg naar de groothandel in Zwolle (30km enkele reis) om de drankvoorraad aan te vullen met specialiteiten en dus was ruim voor zonsondergang de bar weer netjes aangevuld. Ik zweer je, op menig bruiloft of feest van een bekende Nederlander wordt niet zoveel opgesoupeerd als bij ons in één avond. Marielle mixte lustig verschillende likeurtjes om een ‘cheesecake’ in elkaar te draain, heeft niks met kaas te maken, meer weet ik ook niet, de mannen sprongen weer tot aan hun knieën in de flessen Captain Morgan (we waren heel zuinig met de cola) en tussendoor deelde Rien nog Palinka uit, clandestien gestookte foezel uit Hongarije. En ja hoor, een voor een vielen de soldaten, er kwamen steeds meer stoelen leeg te staan! Wie bleef er over? Juist ja, Palinka Rien en Braunie, diehards tot het bittere einde! Gina had Leike alweer een aantal bomen laten zegenen voor het slapen gaan en Braunie deed hetzelfde met Harieke, die heeft alleen altijd ‘iets’ meer tijd nodig om de zaak leeg te persen. Inmiddels ver na middernacht legden wij ons oor te rusten, slaap lekker allemaal. Wij wel in ieder geval!

DSCF0018 DSCF0023 DSCF0030 DSCF0032

Zaterdag: ‘if it ain’t broke, don’t mess with it’ en ‘don’t mess with a good thing’ is hier op zijn plaats, lekker geslapen, de dag verliep lekker rustig en lui, we speelden wat in het water, we dronken iets, we wandelden wat door de omgeving, dronken weer iets, we stookten een bbqtje op en gooiden er wat lapjes vlees op, heerlijk, we zaten nog wat in de zon, lazen een goed boek, dronken nog iets en tegen de avond meldden wij ons weer bij ’t Cafeeke, de Coleman tent die dienst deed als verzamelpunt. We dronken een kleinigheidje, we dronken nog wat kleinigheidjes en ergens lang nadat de zon over de horizon was verdwenen krulden we ons met een gelukzalige glimlach weer op in onze mandjes.

Zondag: een kopie van zaterdag, alleen gingen we met de fiets naar het dorp om een hapje te eten, haha, lekker ouderwets op de fiets, Gina achterop. Voor een aantal mensen zat het er ook weer op, die waren alweer ingepakt en sommigen waren al vertrokken toen wij terugkwamen. Doei doei, het was gezellig!

DSCF0050 DSCF0054 IMG_20150912_132440 IMG_20150912_134839

Maandag: kopie van zaterdag en zondag, een lekker dag, de hondjes gingen nog lekker het water in, samen met de baasjes. Aan het einde van de middag zijn we met een kleine groep lekker gaan eten bij Het Vergulde Ros, net over de grens met Overijssel, een smakelijke maaltijd. De avond….tja……die brachten we ook weer in ’t Cafeeke om onze laatste restjes drank op te maken tijdens onze laatste avond samen. Het was weer heel gezellig en rond een uur of 2 doken we weer in onze mandjes.

Dinsdagochtend was het tijd om het hele spul weer af te breken en in te pakken, ergens aan het einde van de middag waren we weer thuis. Nu moeten we weer eventjes wachten op de volgende vakantie, maar het kampeerweekend in april is al vastgelegd en geboekt. Susteren, here we come again!